Лейла Сеидзаде: «В соціальному бізнесі я вибираю бігти марафон»

Лейла Сеидзаде: «В социальном бизнесе я выбираю бежать марафон»

Свій бізнес Лейла Сейдзаде початку завдяки сину. Все почалося з спільного хобі, яке переросло в підприємство з сильною соціальною складовою. На даний момент Лейла і її діловий партнер Тетяна Микаілова займаються бізнес-освітніми проектами, розвитком жіночого лідерства та культури digital в Азербайджані. Про бар’єри і прискоренні бізнесу, створеного альянсом двох сильних особистостей, співзасновниця Edutainment.az, ідейний партнер 100 Business Women Of Azerbaijan, Посол руху DigiCom в Азербайджані розповість на SHE Congress 24 листопада, а сьогодні ми публікуємо ексклюзивне інтерв’ю, завдяки якому ви дізнаєтеся Лейлу ближче.

Розкажіть, будь ласка, як ви прийшли до соціального підприємництва?

Через материнство. І судячи з того, що я чую від людей у цій сфері, такий шлях знайомий багатьом. Я майже 10 років пропрацювала у великих корпораціях і мені завжди це подобалося, правда, по ходу підвищення по кар’єрних сходах часу на спілкування з сім’єю, а найголовніше з дитиною, залишалося все менше і це мене напружувало. Як раз в цей період ми придумали з сином спільне хобі — вирішили вести блог, де викладали фотографії та описували заходи, які ми відвідували спільно. Це було у 2014 році. Тоді активностей для дітей та батьків було не так багато, так що досить швидко нам стало не про що писати. У підсумку ми почали придумувати цікаві заняття самі. З самого першого дня було вирішено робити тільки щось корисне і повчальне. Поступово до нас приєдналися інші батьки, і скоро вся ця діяльність набрала обіг і, зрештою, набула форми соціального бізнесу. В той момент, коли я зрозуміла, що пора структурувати підхід, мені зустрівся дуже правильний партнер з таким же ставленням до життя і бізнесу. Ми об’єднали зусилля і повністю присвятили себе соціального підприємництва. До речі, син досі підтримує і підказує ідеї. Ми не робимо те, що не цікаво або не корисно нашим дітям. Ми всі завжди пропускаємо через себе.

Які ваші ключові бізнес-цінності?

Чесність. Мені здається неможливим побудова бізнесу без чесних і довірчих відносин. З партнером по бізнесу не може бути інакше, взагалі ніяк. Ти ділиш з них навіть більше, ніж з членами сім’ї. Але інакше не може бути і з іншими людьми, які залучаються до бізнес: з командою, з споживачами послуг і продукту. Фальш і обман все одно випливуть назовні рано чи пізно.

Довгостроковість. Один з моїх керівників минулого корпоративної життя завжди говорив, що потрібно чітко усвідомлювати біжиш ти коротку дистанцію, або марафон. Я вибираю бігти марафон. Тим більше в соціальному бізнесі цього вимагає і природа того, чим ми займаємося, і споживачі, і партнери. Соціальний бізнес повинен приносити значні якісні зміни в сферу, де він існує, тому підхід «урвати по-швидкому тут і зараз» зовсім не підходить.

Win-win. Всім повинно бути вигідно займатися бізнесом і взагалі який-небудь діяльністю. Всім залученим у процес. Ідея заради ідеї — це добре до якогось моменту, але якщо немає взаємної вигоди, то на голому ентузіазмі довго не протримається. Мене бентежить, коли приходять люди і хочуть щось робити просто на емоціях. Як правило, запал швидко закінчується, і залишаються руїни недоконченных справ.

 

Розкажіть, будь ласка, чим займається організація 100 Business Women Of Azerbaijan, і хто є її учасницями?

100 Business Women of Azerbaijan існує майже п’ять років. Ця організація була створена Тетяною Микаиловой, моїм партнером по соціальному підприємництву. Вона стала бізнес-лідером ще тоді, коли обстановка не була такою привабливою до розвитку жінок, як зараз. Тому в серці нашої організації є глибоке розуміння всієї складності процесу становлення бізнесвумен, яка повинна зуміти зберегти баланс у всіх сферах життя і бути щасливою. Власне, просуванням цієї ідеї ми і займаємося. Я дуже рада, що у мене з’явилася можливість долучитися до організації та брати участь в її подальшому розвитку. Ми віримо, що жінкам, які досягли певного успіху, є чим поділитися з колегами і тими, хто тільки починає кар’єрний шлях. Ми організовуємо освітні заходи, проводимо зустрічі з менторами, розвиваємо культуру передачі досвіду і знань один одному заради загального розвитку. У цьому році провели заходи, які в загальній складності залучили понад 2000 жінок.

Також ви є Послом руху DigiComNet в Азербайджані. Що входить у вашу сферу діяльності в рамках цього руху?

DigiComNet — це глобальна мережа, яка розвиває культуру digital. Тут і комунікації, і онлайн-освіта, професійний розвиток. Цифровий світ — це не майбутнє, це справжнє і треба вчитися їм ефективно користуватися. Наша країна робить перші кроки в даному напрямку, і важливо підтримати цей тренд. Ми тільки приєдналися до DigiComNet. Зараз ми працюємо над різними проектами, які продемонструють людям, що цифрові технології — це не просто соціальна мережа і розваги, це і можливості для бізнесу, і освіта, доступ до глобальних ресурсів «не виходячи з дому». Ми з Тетяною комунікатори, і тому ця сфера становить для нас особливий професійний інтерес. Я впевнена, ми зробимо багато корисного в цій області.

Чи помічаєте ви у Азербайджене зростання кількості стартапів, що запускаються жінками?

Так, зараз здається, що всі стали активніше, щось хочуть робити, змінювати. Жінки зрозуміли, що можуть створювати за межами сім’ї і активно займають лідируючі позиції в державних структурах, і в бізнесі. Можливо, не про всіх областях бізнесу можна таке сказати, але певна динаміка є.

З чим це пов’язано, як ви вважаєте?

З’явився інтерес до теми women empowerment, держава теж підтримує цю ідею, призначаючи жінок на ключові позиції в рамках державного апарату. Це відбивається на всьому суспільстві. Загалом після кризи люди стали розглядати різні варіанти заробітку грошей в новому форматі, стало більше малого і середнього підприємництва. Жінки не залишилися осторонь.

Так як ми самі займаємося підтримкою і розвитком жіночого підприємництва, ми бачимо, що з’явився більший інтерес до заходів, які проводить наша організація. З’явилися різні програми з підтримки та розвитку жінок і дівчат, як соціальні, так і на державному рівні. Великі компанії теж усвідомили необхідність присутності жінок на керівних посадах і користь від такого diversity для бізнесу, у зв’язку з чим сфокусували свою діяльність в рамках корпоративної соціальної відповідальності на підтримку та освіті саме жінок.

А з якими перешкодами стикаються жінки сьогодні в Азербайджані?

Складнощі є. Певний прошарок суспільства, і не маленька, не готова і не хоче таких стратегічних змін. Так як ми займаємося освітою в рамках свого бізнесу, для мене це найпомітніша область. Я вірю, що всі труднощі можна подолати через освіту. Люди завжди чинять опір тому, що їм незнайоме. Є звичний уклад, «східна ментальність». Це можна назвати по-різному, але суть в тому, що процес активізації жінок у суспільстві могла б йти швидше і якісніше, якщо б всі чітко усвідомлювали причину його необхідності. До речі, включаючи самих жінок і дівчат. Не можна говорити просто про лідерство в абсолюті, адже люди повинні усвідомлювати, для чого їм це і на що вони йдуть.

Підготувала Іра Керст. Фото з особистого архіву Лейли Сеидзаде

Лейла Сеидзаде спікером виступить на SHE Congress-2017 24 листопада і розповість про те, наскільки важливим для бізнесів є впровадження принципів різноманітності, в чому користь жіночого лідерства, особливо, якщо бізнес організували дві сильні підприємниці.

Щоб отримати можливість безкоштовно відвідати конгрес, заповніть реєстраційну форму .

Author: admin

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code